Kawasaki
Teknologi Engine management

Ever since our first motorcycle engine in 1950, Kawasaki has been continually pursuing new technologies in the creation of our high-performance engines. Today, our models are filled with numerous original Kawasaki technological features that have evolved over our long history.

KTRC (3-mode)

3-modus KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki’s mest avanserte traction control system, tilbyr et utvalg av moduser som passer til en rekke kjøresituasjoner, fra banekjøring til touring.

3-modus KTRC kombinerer traction controll teknologi fra både, 1-modus KTRC, som gir forbedret stabilitet i glatte situasjoner ved å forhindre hjulslipp, og S-KTRC, som bidrar til å opprettholde optimal trekkraft i sportssituasjoner ved å forutse når bakhjulet slipper under akselerasjon, inn i et enkelt system. Den praktiske knappen på håndtaket gjør det mulig å bytte mellom de tre modusene, selv under kjøring. Modus 1 og 2 opprettholder optimal trekkraft under sving, som S-KTRC.

Utformet med tanke på sportskjøring, aktiveres skarp akselerasjon ut av svingene ved å maksimere fremdrift fra bakhjulet. Modus 1 og 2 avviker i mengden de griper inn i. Modus 1, satt for tørre, gode gripeforhold, opprettholder det ideelle slippforholdet for å sikre optimal trekkraft. Modus 3 fungerer som 1-modus KTRC, som reduserer effekten slik at grep gjenvinnes når bakhjulspinn oppdages, og er ideell når du kjører i glatte og/eller i våte forhold. Ved å gjøre det mulig for førere å bytte trekkraft, er 3-modus KTRC Kawasaki’s mest avanserte motorstyringssystem.